top of page

עשר סיבות לכך שהבטן לא יורדת



1️⃣ אכילת המזונות הלא נכונים- אכילת מזונות עשירים בפחמימות ושומנים לא איכותיים היא סיבה לעמידות לאינסולין ולהצטברות שומן בטני. התמקדו בחלבונים, הוסיפו ירקות והפחיתו את המזונות העשירים בפחמימות (פסטה, אורז, לחם, מאפים וממתקים). אכלו רק שומנים איכותיים- שמן זית, שמן קוקוס וחמאה וצמצמו למינימום שימוש בשמן סויה, שמן תירס, שמן חמניות ועוד. מזונות מעובדים מכילים כמויות גדולות הן של פחמימות והן של שמנים לא איכותיים. עשו שינוי בהרגלי הקנייה שלכם ואל תכניסו הביתה ג'אנק פוד.


2️⃣ אתם אוכלים יותר מדי. זה לא רק עניין אסטתי. השומן הבטני העמוק (שומן ויסצרלי), זה שעוטף את האיברים הפנימיים קשור עם סוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב. הפחיתו כמויות בארוחות והימנעו מנשנושים בין הארוחות, כדי להיפטר מהשומן הבטני כך תשמרו על הפיגורה וחשוב מכך, על הבריאות.


3️⃣ עישון - קשור עם השמנה ביטנית, בין שאר הנזקים שהוא גורם. דברו עם הרופא שלכם ובקשו הפנייה לסדנאות להפסקת עישון.


4️⃣ סטרס - מעלה קורטיזול שקשור עם השמנה ביטנית. נסו פעילות גופנית, יוגה, מדיטציה, תמיכה מהסובבים או טיפול פסיכולוגי.


5️⃣ חוסר פעילות גופנית - במקום לשרוף את מה שאכלתם, אתם אוגרים שומן. עשו הליכה 150 דקות בשבוע. היו פעילים בשגרה היומיומית שלכם ונסו להגיע ל-10,000 צעדים ביום. כדאי לספור צעדים באמצעות אפליקציה או פדומטר.


6️⃣ שתייה לא נכונה - אוהבים בירה? בכל פחית יש 43 גרם פחמימות. משקאות אנרגיה ושייקים מכילים גם הם כמויות אדירות של פחמימות שנאגרות לכם כשומן בבטן. כשאתם צמאים שתו מים. אם אתם רוצים להנות מאלכוהול שתו במתינות (עד כוס לאשה או 2 כוסות לגבר ביום) והעדיפו יין אדום המכיל מעט פחמימות והמון נוגדי חמצון.


7️⃣ אתם לא שותים מספיק מים - המים חשובים לפעילות תקינה של מערכת השתן והכליות ולשמירה על בריאות העור. המים משתתפים בכל התהליכים בתאים וביניהם שריפת שומן. כשמתחשק לכם משהו עסיסי, נסו מים לפני שאתם מנשנשים ענבים מהמקרר.


8️⃣ גנטיקה - תשפיע גם על פיזור השומן שלכם ועדיין ניתן להימנע מהשמנה דרך אכילה נכונה ואורח חיים בריא.


9️⃣ הפרעות שינה - לעיתים קשורות עם אכילת לילה שמגבירה עמידות לאינסולין. חוסר שינה מספקת קשור עם חוסר שליטה באכילה ועם עליה בהורמוני סטרס אשר מעודדים אגירת שומן. הוציאו מסכים מחדר השינה שלכם, לכו לישון בשעה קבועה וסיימו לאכול לפחות 3 שעות לפני השינה.


🔟 שקילה אובססיבית - במקום להישקל כל יום, להתאכזב מהתנודות במשקל ולחבל לעצמיכם בתהליך, מדדו היקפים. כשאתם אוכלים נכון, אתם שומרים על השרירים שלכם בזמן שהשומן יורד וזה השינוי המרכזי שאליו אתם צריכים לכוון.

451 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page