top of page

12 דברים שעליכם לעשות אחרי שאכלתם יותר מדי

זה קורה לכולנו, במיוחד כעת במלחמה. היסחפות אחרי מזונות מפתים או אכילת כמות מופרזת של אוכל בערב מול החדשות או בסופי שבוע, היא חלק נורמלי ביחסים שלנו עם אוכל.


אם אתם מזהים שהדפוס חוזר על עצמו, או אם צפוף לכם בבגדים הנה כמה עצות שיכולות להועיל:.


  1. הכי חשוב בלי רגשות אשמה. ארוחה אחת לא תהרוס לכם את הבריאות. אשמה יכולה להוביל לתוצאות לא רצויות כמו אכילה ללא שליטה וכניסה למעגל לא בריא, או להכחשה. החליטו ללמוד מהנפילה ולשנות לפעם הבאה.

  2. צאו להליכה קלה- זה יעזור לכם להוריד את רמות הסוכר מהארוחה ולעכל את הארוחה.

  3. אל תלכו מהר מדי, כדי לא להסיט את זרימת הדם מהמעי לרגליים, לפגוע בעיכול או להכביד על הלב.

  4. שתו מים- כוס מים תעזור למהול את עודפי המלח מהארוחה ותמנע התייבשות ועצירות.

  5. אל תשכבו - שכיבה עלולה לגרום לכם לצרבת ותמנע מכם לשרוף חלק מהקלוריות העודפות.

  6. וותרו על משקה מוגז- הגזים גורמים לתחושת מלאות ונפיחות ויגרמו לכם לגיהוקים ולנפיחות.

  7. טפלו בשאריות- חלקו את האוכל שנותר למנות כדי למנוע אכילת יתר שוב (לפעמים מתוך תסכול וחוסר אונים, יש רצון להמשיך את הנפילה, מה שיגרום להחמרת המצב). אל תשאירו את עוגת הפקאן על השיש, אם אתם יודעים שקשה לכם לעמוד בפניה.

  8. עשו אימון- רוצו, הרימו משקולות, שחקו כדורסל 3-4 שעות לאחר הארוחה הגדולה. כך תשרפו חלק מהקלוריות שאכלתם, תימנעו מעצירות ותשפרו את מצב הרוח, את השליטה ברעב ואת הסיכוי להימנע מאכילת יתר בארוחות הבאות.

  9. תכננו את הארוחה הבאה- את הנאכל אין להשיב, אבל ניתן למנוע אכילת מזון מפתה בארוחה הבאה. תכננו כמה ארוחות מזינות ומשביעות מראש. (אפשר למשל להכין כמות גדולה של קציצות בקר או עוף ולהקפיא חלק במנות, כך הסיכוי למעידות יפחת).

  10. אכלו בצורה מודעת-התייחסו לאכילה כאל סוג של מדיטציה.שימו לב לטעם, למרקם ולצבע של האוכל. קחו ביסים קטנים ולעסו אותם היטב. עצרו מפעם לפעם ונסו לבדוק מה מצב השובע שלכם.

  11. בנו צלחת בריאה ומשביעה- מחצית ממנה חלבון-דג/עוף/בשר/ביצים+גבינות ומחצית ממנה ירקות+ שומנים בריאים כמו שמן זית או אבוקדו. כך תשבעו לשעות רבות ולא תחזרו לנשנש.

  12. פנו לעזרה- אם אתם לא מצליחים ליצור שינוי בהרגלים ואכילת היתר חוזרת על עצמה. אם עליתם במשקל ואינכם מצליחים לעצור את העליה, דברו על כך עם רופא המשפחה וחפשו מסגרת מתאימה שתעזור לכם ליצור שינוי תזונתי.

365 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page