top of page

חמש דרכים להוריד את לחץ הדם



  1. דיאטה דלת פחמימות- מחקרים רבים מצביעים על הפחתת לחץ דם בהשפעת תזונה דלת פחמימות, גם כשמשווים אותה לדיאטות אחרות, למשל דיאטה דלת שומן. כבונוס, דיאטה דלת פחמימות משפרת את כל חמשת המרכיבים של התסמונת המטבולית (רמות סוכר, טריגליצרידים, היקף מותן ולחץ דם גבוהות ורמות HDL -כולסטרול נמוכות).

  2. להמליח או לא להמליח- הפחתת נתרן בדיאטה עשויה להוריד מעט את לחץ הדם. בטווח הארוך כנראה שהאפקט הוא מינורי. כמו כן אין מחקרים שמוכיחים שהפחתת נתרן משפיעה על הסיכון למחלות לב או לתמותה. יתרה מכך, לא ברור האם הפחתת הנתרן חשובה כמו הגברת צריכת האשלגן. מכל מקום, הפחתה בצריכת מזונות מעובדים העתירים בנתרן ודלים באשלגן כנראה תשפיע לטובה על לחץ הדם. בדיאטה קטוגנית הדגש הוא על אוכל טרי ולא מעובד וזה לכשעצמו עשוי להביא להפחתת צריכת הנתרן. כמו כן השינויים ההורמונלים (הורדת אינסולין ולא רק) גורמים להורדת לחץ הדם. אז אפשר לומר שצריכה מתונה של מלח (4-7 גרם ביום) היא בטוחה.

  3. הימנעו מגורמים אחרים שמעלים לחץ דם- תרופות משככות כאב מסויימות, קורטיזול, גלולות למניעת הריון, קפה ואלכוהול בכמויות גדולות, עישון, ליקוריץ בכמויות גדולות.

  4. היו פעילים- פעילות גופנית נמצאה כיעילה בהורדת לחץ דם לטווח המידי אך גם הארוך. פעילות גם משפרת את העמידות לאינסולין.

  5. בצעו צומות לסירוגין - מחקרים מראים השפעה מיטיבה של צום על לחץ הדם הדיאסטולי. כמו כן, צום מוריד אינסולין ומסייע לירידה במשקל.

441 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page