top of page

7 מרכיבים חיוניים בתזונה שלנו שלא תמצאו בצמחים..

  1. טאורין- הגוף שלנו מייצר טאורין מחומצות אמינו שנמצאות בבשר. טאורין מסייע בהולכה עצבית וחשוב למצב רוח ומעבר לכך הוא יכול לסייע בעיכוב תהליך ההזדקנות מאחר והוא מעכב יצירה של Ages – חומרים הנוצרים מגליקציה של חלבונים (תהליך שבו גלוקוז נקשר לחלבונים).

  2. ברזל בצורת הם- מצוי במזונות מן החי וחשוב לתפקוד כדוריות הדם האדומות ולמניעת אנמיה. בשונה מברזל שמקורו מן הצומח וספיגתו מושפעת מגורמים כמו ויטמין סי (מעודד ספיגה), סידן (מעכב ספיגה) ועוד, ספיגתו בצורת הם מיטבית ואינה תלויה בגורמים אלו.

  3. חומצה דוקוסוהקסנואית DHA- חומצת שומן מסוג אומגה 3 המהווה מרכיב חיוני למבנה ולתפקוד המוחי שלנו. קיימת גם בצורתה הצמחית- ALA (חומצה אלפאלינולנית) במזונות כמו זרעי פשתן, אגוזי מלך וגרעיני דלעת, אך היכולת של הגוף להפוך אותה ל-DHA הינה מוגבלת.

  4. ויטמין D3 -חיוני לבריאות העצם, לפעילות שרירים תקינה, למניעת עייפות ודיכאון ולמניעת מחלות לב, סוכרת וסרטן. המקור העיקרי שלו הוא מקרני השמש ובמזון הוא מצוי בדגים שמנים כמו מקרל, סלמון, סרדינים, טונה והרינג, בחלמון ביצה, בחמאה ובכבד. ויטמין D2 מצוי בצמחים בכמות קטנה (פטריות וירקות עליים) והוא אינו פעיל בגוף.

  5. קרנוזין (בטא אלנין)- חומצה אמינית לא חיונית המיוצרת בגוף ע"י המוח והשרירים. מהווה נוגד חמצון רב עוצמה שמסייע במניעת נזק מרדיקלים חופשיים ובמניעת הזדקנות. קרנוזין מגן על ה- DNA ובכך משמר את חיי התאים. כמו כן הוא קשור עם עיכוב עייפות השריר בזמן ביצוע פעילות גופנית ועם שיפור הביצועים. נמצא בעיקר בבשרים ועופות, בדגים ובמוצרי חלב. טבעוניים עלולים לסבול ממחסור במיוחד בגיל המבוגר שבו הייצור של הגוף פוחת.

  6. קריאטין- מיוצר בגוף מחומצות אמינו ארגינין, גליצין ומתיונין ונמצא גם בבשר ובדגים. קריאטין שומר על רמת אנרגיה תקינה בתא ולכן חשוב לפעילות המוח והשרירים.

  7. ויטמין B12 - זהו ויטמין חיוני שאינו מיוצר בגופינו ואחראי לפעולות רבות בגוף. מצוי בבשר בקר, עופות, דגים, ביצים, חלב ומוצרי חלב. מזון מן הצומח אינו מכיל את הויטמין למעט מזונות מועשרים. מחסרו בויטמין נפוץ ועלול גרום לאנמיה ולפגיעה במערכת העצבים. נמצא גם קשר בין מחסור בוויטמין B12 לסיכון לפתח דמנציה בגיל מבוגר, וכן לדיכאון, לבלבול, ולהפרעות בזיכרון.



664 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page