top of page

7 סיבות עסיסיות לאכול עגבניה


העגבניות מכילות ליקופן שמעניק להן את צבען ומגן עליהן מפני קרני השמש. באופן דומה כשאנו אוכלים עגבניות הליקופן שבהן עשוי להגן על תאי הגוף

עגבניות עשירות גם באשלגן, ויטמיני B ו-E ובנוגדי חמצון נוספים כמו פלבנואידים, לוטאין וזקסנטין.


  1. חיזוק מערכת החיסון- הליקופן עוזר לגוף להילחם ברדיקלים חופשיים אשר גורמים נזק לתאים. במחקרים נמצא קשר בן צריכת ליקופן להפחתת הסיכון לסוגי סרטן שונים בעיקר הערמונית, הריאות והמעי.

  2. הגנה על הלב- ליקופן קשור עם הורדת לחץ הדם, הויטמינים והפלבנואידים שבעגבניה קשורים עם שמירה על בריאות הלב.

  3. בריאות העיניים- הלוטאין והזקסנטין עשויים להגן על העיניים מפני קרינה של אור כחול, כזו המגיעה מסמרטפונים וממחשבים. מחקרים מסוימים אף מראים השפעה מגינה שלהם מפני מחלה הגורמת לניוון ולאובדן ראיה.

  4. הגנה על הריאות- הליקופן ושאר נוגדי החמצון שבעגבניה עשויים לעזור לגוף להילחם במרכיבים מזיקים שנוצרים בזמן עישון ובכך להגן על הריאות מפני אמפיזמה (מחלת ריאות חסימתית). מדענים מנסים ללמוד יותר על האפקטים הללו.

  5. כלי דם בריאים- צריכת עגבניות נמצאה קשורה עם הפחתת תהליכי דלקת כרוניים ומניעת קרישיות יתר ולכן הפחתת סיכון לשבץ מוחי.

  6. בריאות הפה- מחקרים מראים שליקופן קשור עם שיפור מחלות חניכיים, זאת בזכות פעילותו נוגדת החמצון ובאותו מנגנון שבו הוא מפחית סיכון לסרטן. אם אתם מתלהבים ואוכלים כמות גדולה של עגבניות, כדאי לכם לחכות לפחות חצי שעה לפני שאתם מצחצחים שיניים. זאת משום שהחומצה שבעגבניה (יחד עם ההברשה) עלולה לפגוע באמייל.

  7. בריאות העור- באותה מידה שליקופן מגן על העגבניה מקרני השמש, הוא מגן על העור שלנו זאת ע״י פעולה פנימית (אז כן, בכל מקרה כדאי להמשיך למרוח קרח הגנה)


*ליקופן זמין יותר לגוף בבישול ובתוספת שמן

מתכון שיכול למלא את כל הדרישות הללו הוא המתכון הבא:

עגבניות שרי- בצעו בהן חריץ בעזרת סכין, הניחו על נייר אפייה טפטפו מעליהן שמן זית והכניסו לתנור ל-15 דקות ב-200 מעלות הוסיפו גבינת פטה מגורדת ואפו 5 דקות נוספות - מושלם ! הגישו לצד מנה בשרית (העגבניה משפרת את טעם הבשר והשילוב ביניהם יוצר את הטעם האומאמי שערב לחיכינו)


209 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page