top of page

נשנושים ״טובים״ ונשנושים ״לא טובים״ בדיאטה קטוגנית


אתם חווים רעב והארוחה הבאה שלכם רחוקה בכמה שעות? נשנוש קטוגני יכול לעזור לכם להרוויח קצת זמן ולהתאים את הדיאטה ללוח הזמנים העמוס שלכם.

נשנוש לא אמור להתרחש כל יום. במצב אידיאלי, אתם לא אמורים להרגיש בו צורך. אחד היתרונות המרכזיים של הדיאטה הקטוגנית הוא שהיא מאפשרת לרווח בין ארוחה לארוחה מבלי לחוש רעב.

כך שאם באופן קבוע אתם מתקשים ל״משוך״ בין הארוחות נסו להגדיל את כמות החלבון והשומן בהן.


אם אתם צריכים מדי פעם לנשנש הנה כמה רעיונות מוצלחים ללא צורך בהכנה מוקדמת:


מתכונים עם מינימום הכנה :


צ'יפס פרמז'ן- 3/4 כוס פרמז'ן מגורד, כף צ'יה, 2 כפות פשתן ו-21/2 כפות גרעיני דלעת- לערבב, להניח בעזרת כף על נייר אפייה ולאפות ב-180 מעלות 8-10 דקות עד שמזהיב קלות. 18 מנות, 45 קלוריות, 0 גרם פחמימות, 1 גרם סיבים, 3 גרם שומן ו-4 גרם חלבון למנה

אפשר לגוון עם זרעי האמפ, שומשום ועוד.


מטבל תרד מוקרם לירקות- 2 כפות שמן זית, 50 גרם תרד קפוא, 2 כפות פטרוזיליה קצוצה, כף שמיר קצוץ, כף אבקת בצל או שום, 1/2 כף מלח, 1/4 כף פלפל גרוס, 1/2 כוס שמנת חמוצה, כף מיונז, 2 כפות מיץ לימון. להפשיר ולסנן את התרד, לערבב עם כל החומרים, להגיש כעבור 10 דקות.

10 מנות, 60 קלוריות, 1 גרם פחמימות, 6 גרם שומן ו-1 גרם חלבון למנה.


תותים עם קצפת- יאמי, נשמע כמו חלום. רק שימו לב לא להפריז בכמויות.

ושימו לב להבדל בין תותים ופטל לאוכמניות. באוכמניות 12 גרם פחמימות ל-100 גרם. כפול מהכמות בתותים ובפטל.


טראפלס שוקולד- ממיסים 100 גרם שוקולד, מחממים 1/2 מיכל שמנת להקצפה, מערבבים, מעבירים לתבנית שוקולד, מקררים ונהנים. גם כאן חשוב לשים לב לכמויות ויש לבדוק איזה שוקולד קונים. בדקו את ההבדלים בין החברות השונות.

הטווח יכול לנוע בין 13 ל-20 גרם פחמימות ל-100 גרם.


נשנושים שאינם מתאימים לתזונה קטוגנית:




היזהרו מגרסאות קטוגניות או דלות פחמימות של עוגות, עוגיות, חטיפי שוקולד, ממתקים, גלידות ושאר מתוקים. הם עלולים לשמר את ההרגל לנשנש מתוק ולגרום לכם לאכול יותר ממה שאתם צריכים. לרוב הם יכילו ממתיקים כוהליים שאינם מתאימים לתזונה או ממתיקים מלאכותיים שההשפעות שלהם על הבריאות ועל המשקל אינן ברורות עדיין.


4,242 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Commentaires


bottom of page