top of page

נקודות חשובות מההרצאות של כנס סוכרת

לכבוד יום הסוכרת הבינלאומי, אני מעלה כאן עוד כמה נקודות חשובות מההרצאות של כנס סוכרת של המועצה הלאומית לסוכרת.



מתוך הרצאתו של פרו' איתמר רז- מחקר verify הראה שאם תוך שנה מביאים את חולי הסוכרת לאיזון של A1C זאת באמצעות שילוב של שני סוגי תרופות כבר בתחילת הטיפול, ניתן למנוע אירועים מיקרו-וסקולריים (פגיעה בכליות ובעיניים) ב-270%! ואירועי לב ב-60%. איזון הסוכרת גם אם לתקופה של 3-6 חודשים נותן אפקט מגן לשנים רבות.

מתוך הרצאתו של דר' דרור דיקר-

תרופות מסוג GLP1 (סקסנדה, אוזמפיק וכדומה) עשויות להוריד את רמת ה-CRP ב-50%. CRP הוא חלבון שקשור עם תהליכי דלקת כרוניים, ספציפית הורדת הרמות שלו גורמת להורדת IL1 שידוע כסמן דלקתי חשוב ביצירת טרשת עורקים.

הפסקת הטיפול ב-GLP1 תגרום לעליה מהירה במשקל. אנשים שנמצאים במעקב של צוות רב מקצועי ומפסיקים את התרופות הללו מצליחים למנוע חלקית את העליה במשקל.

התרופות משפרות את הרכב הגוף. אך שימו לב בכולן יש חזרה של תחושת הרעב ובמיוחד בכמיהה למתוק ולגבי תופעות הלוואי שכולם חוששים מהן- דלקת בלבלב ומחלות כיס המרה- זה קורה באחוזים מאוד נמוכים.


מהרצאתה של דר' שלי ליכטנברג קשת-

40% מחולי הסוכרת יפתחו אי ספיקה כלייתית וכבמחצית מחולי הדיאליזה זה משני לסוכרת

זהו הסיבוך הכי נפוץ בחולי סוכרת.


מהרצאתו של דר' רועי אלדור-

סוכרת היא גורם סיכון מס' 3 לשבץ מוחי. כ-40% מחולי הסוכרת יפתחו שבץ

סקירה של 8 מחקרים על 60,000 משתתפים בתקופת מעקב של שנתיים עד 9 שנים הראתה של-GLP1 יש אפקט מגן על המוח.


מהרצאתה של גילה פיימן-

את התרופות מסוג GLP1 חשוב ליטול באותה שעה ושעה לפני האוכל.

מחקרים מראים הפחתה של השומן הכבדי ב-33% בחולי סוכרת שנטלו את התרופות

אימון כוח יעיל גם בגילאים המבוגרים (80 ומעלה). 2-3 אימונים בשבוע יכולים לגרום לשיפור של עד 47% בכוח השריר תוך 24 שבועות!

בחולי סוכרת בדיקת צפיפות עצם עשויה לצאת תקינה למרות ירידה בצפיפות העצם.

מתוך הרצאתה של לימור בן חיים-

רבע מהאוכלוסיה מעל גיל 65 לוקה בסוכרת. מחלת הסוכרת היא מחלת חסר- היא מעלה סיכון למחסור בויטמין סי, B12, ויטמין D, ואומגה 3. סוכרתיים סובלים מבעיות ספיגה במערכת העיכול מסיבות מגוונות ובינהן הטיפול התרופתי. החסרים חושפים את חולי הסוכרת לסיכון מוגבר לסרקופניה- ירידה במסת ובכוח השריר.

ההמלצות לצריכת חלבון צריכות להיות 1-1.2 גרם לקילוגרם ורק 47% מהמבוגרים מגיעים לצריכה הזו. באוכלוסיה הקשישה הצורך בחלבון אף עולה עד -1.5 קילוגרם (כמו ספורטאים!)

Intrinsic capacity- יכולות פיסיות וקוגנטיביות של האדם

463 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page