top of page

יום ההשמנה הבינלאומי

👈אל תאשימו את החמאה במה שהלחם עשה👉

כולנו למדנו, חלקינו על בשרנו, שכאשר אנחנו אוכלים יותר וזזים פחות העלייה במשקל לא מאחרת לבוא. אבל היום אנחנו מבינים שלא מדובר רק במאזן אנרגטי. התמונה הרבה יותר מורכבת.



הפוסט הזה נכתב כדי לעזור לכם להפסיק לפחד מאכילת שומן ואולי לצאת מהספירה והדקדוק בכמות הקלוריות. כפית שמן כתיבול לסלט כבר לא לגיטימי בתפריט של דיאטנית.


חביתת חלבונים עם ספריי של שמן –out

חביתה מ-2 ביצים (שלמות) עם גבינת מוצרלה מגורדת על חמאה-IN

ובכלל, תרשו לעצמכם, במיוחד נשים שכבר שנים מאלצות את עצמן לאכול בצמצום, לאכול אוכל מזין, משביע וטעים.


בתזונה קטוגנית כאשר אנחנו מוותרים על פחמימות, אנחנו מרוויחים מאזן הורמונלי שפועל לטובתנו ומאפשר לנו לשרוף את הקלוריות במקום לאגור אותן. נשמע כמו חלום רטוב נכון?

איך זה קורה?

פשוט מאוד, פחמימות גורמות לעליית סוכר ולהפרשת אינסולין מהלבלב.

שומן לעומת זאת לא מעלה את הסוכר בדם ולכן לא מגרה הפרשת אינסולין מהלבלב.

אינסולין הוא למעשה הורמון אגירה. הוא מכניס את הסוכר לתאים. שם הוא נאגר כגליקוגן וזו האנרגיה הזמינה שמחכה שנקום מהכיסא ונשרוף אותה.

אם לא זזנו והמשכנו לאכול פחמימות במצב שבו מאגרי הגליקוגן מלאים, מתחיל תהליך של עמידות לאינסולין. התאים לא מגיבים להפרשת האינסולין והסוכר נשאר בדם. כתגובה מופרש יותר אינסולין. מצב שנקרא היפראינסולינמיה.

בעודף אינסולין אנחנו מתחילים לאגור שומן ויש עיכוב של פירוק שומן.

כמובן שיש הורמונים נוספים שמעורבים בתהליך.

רקמת השומן הופכת להיות רקמה שמפרישה הורמונים וחומרי דלקת שמשפיעים על כל הגוף.


לכל אחד מאיתנו יש סף גנטי שממנו עליה במשקל תגרום למחלה. השומן שמצטבר בתאי השומן "גולש" לרקמות שלא אמורות לאגור שומן ולגרום לנזק בריאותי:

>בכבד- כבד שומני

>בשריר- סרקופניה (דלדול מסת וכוח השריר)

>בלב- אי ספיקת לב ופגיעה בתפקוד שריר הלב

>בכליות- גאוט

>במוח- אלצהיימר

>בלבלב-סוכרת

כך שהשמנה היא עניין הורמונלי ולא רק מאזן אנרגטי. יש לה השלכות בריאותיות מעבר לבעיה האסטטית לפגיעה בדימוי הגוף, בביטחון העצמי ובערך העצמי של מי שסובל ממנה.

גורמים רבים לה, חלקם לא בשליטתנו. ונכון שהגנטיקה תורמת חלק נכבד, אבל יש כל כך הרבה על מה לעבוד בשינוי ההרגלים שלנו. מספיק שמתחילים בצעד קטן כמו הגברת הפעילות הגופנית או הימנעות מסוכר והגוף אומר תודה.


56 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page