top of page

התחלתם דיאטה קטוגנית ואתם סובלים מבחילות?

ברוכים הבאים למסע הקטוגני שלכם. זוהי תופעה נפוצה שקשורה בתהליך ההסתגלות. עשויה להופיע במהלך השבוע-שבועיים הראשונים ולרוב מתחילה ביום השני עד הרביעי לדיאטה.


החדשות הטובות הן שלעתים קרובות תסמינים אלו נעלמים באופן ספונטני תוך מספר ימים, או לכל היותר מספר שבועות.

החדשות הטובות עוד יותר הן שתוכלו להימנע לחלוטין מהתסמינים הללו על ידי צריכת מים, מלח וצריכה מספקת של קלוריות. ההנחה היא שהגורם העיקרי הוא בדרך כלל התייבשות ו/או מחסור במלח, הנגרם על ידי עלייה זמנית בהפרשת מלח בשתן.

הגדילו את צריכת הנתרן שלכם על ידי שתיית כוס מים עם חצי כפית מלח. זה עשוי להפחית או להעלים את התסמינים (גם את כאבי הראש והעצירות) תוך 15-30 דקות. ניתן לחזור על פעולה זו פעם או פעמיים ביום, לפי הצורך, במהלך השבוע הראשון.


אפשרות טעימה יותר היא להשתמש בציר או במרק (עוף, בשר בקר, ירקות או מרק עצמות).


בנוסף לנתרן, ודאו שאתם מקבלים מספיק משני מלחים חשובים אחרים- מגנזיום (רצוי בתוסף) ואשלגן (באבוקדו, ירקות, אגוזים ושקדים, ואיברים פנימיים).

כמו כן הקפידו לאכול מספיק חלבון ושומן. תזונה דלה בשומן ובפחמימות יכולה להיות מתכון לתחושת רעב, עייפות ומחסור. דיאטות דלות פחמימות אמורות לעזור לכם להפחית את הרעב שלכם, לא להגביר אותו. אכילה מספקת יכולה לעזור לכם להאיץ את זמן ההסתגלות ולמזער את תופעות הלוואי.


כל הסימפטומים הנותרים צפויים להשתפר תוך ימים, מכיוון שהגוף שלכם מסתגל לתזונה דלת פחמימות ומתחיל להשתמש בשומן כדלק העיקרי שלו.


במידת הצורך, אפשר כמובן לכלול יותר פחמימות על מנת ליצור מעבר הדרגתי יותר לתזונה. למרות שזה עשוי להאט את התהליך ויכול לגרום לירידה איטית יותר במשקל, שווה לכם לתת לגוף את הזמן שלו להסתגל.


מזונות שעוזרים להתמודד עם בחילות הם חלבונים, כי הם גורמים לסגירת השסתום שבין הושט לקיבה. דווקא החלבונים הרזים יותר כמו גבינת קוטג' 9% (ולא גבינת שמנת 30%), עוף, יוגורט (ולא שמנת). אז כן, לפעמים הפתרון הוא להוריד קצת מעומס השומן שבמאכלים בתפריט שלכם. זאת מכיוון ששומן (מזון מטוגן, בשר שמן כמו צלעות כבש, שמנת להקצפה ועוד) גורם להחלשת השסתום ולהחמרת הבחילות, כמו גם שוקולד מריר, אלכוהול, קפה ותה.

מזונות נוספים שנמצאו כמסייעים במקרים של בחילות הם ג'ינג'ר, לימון, מנטה וקינמון (אפשר להכין כוס תה עם מקל קינמון, פרוסות ג'ינג'ר טרי, עלי נענע ופרוסות לימון. הימנעו משכיבה במנח מאוזן אחרי האוכל כדי למנוע חזרה של האוכל מהקיבה לוושט.

שימו לב, אם אתם סוכרתיים המטופלים בתרופות שעלולות לגרום לירידת סוכר, חשוב שתדברו עם הרופא שלכם על השינוי התזונתי לפני שאתם מתחילים כדי להימנע מהיפוגליקמיה שהסימנים שלה קצת מזכירים את תופעות הלוואי בכניסה לדיאטה הקטוגנית (סחרחורות, בחילות, עייפות, חולשה) נהגו באחריות, מדדו את הסוכר ואם הוא נמוך אכלו פחמימה. צרו קשר עם הרופא ולכו לייעוץ של דיאטנית קלינית הבקיאה בדיאטה הקטוגנית.


אם אתם סובלים מיתר לחץ דם שימו לב לשינויים בלחץ הדם, הוא עשוי לרדת וזה יצריך מכם דיווח לרופא המטפל והתייעצות בנוגע למינון התרופות.

לכל הקטוגנים ה"ותיקים" שנמצאים בתקופת "משבר" עקב החגים או אירועי חיים, קחו בחשבון את תופעות הלוואי. יתכן והן תהיינה פחות מורגשות ועדיין שווה לכם להיפרד מה"טעימות" ולחזור לכללים ששמרו עליכם בתחילת הדרך כדי לחזור למצב של קטוזיס (שריפת שומנים). מצב שבו תרגישו מצוין, תהיו שבעים ולא תרגישו שאתם נאבקים. מה שנקרא טוב לחזור "הביתה".



293 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page