top of page

צלחת המחץ שתוציא אותנו מהלחץ


לכבוד יום הסוכרת הבינלאומי שחל היום ב-14.11 ובהתאם למצבינו הבטחוני שדורש מאיתנו לעבוד קשה יותר על הבריאות שלנו הפיזית והנפשית, יצרתי עבורכם צלחת שתכיל את כל מה שהגוף צריך כדי:

1. להירגע

2. לאזן את רמות הסוכר בדם

3. ליצור תחושת שובע

4. לשמור על השרירים, משמע על התפקוד היומיומי


אז הנה היא הצלחת המוצלחת :






מחצית ממנה כדאי שתכיל חלבונים: ביצים, בשר, עוף, דגים (סלמון הוא הדג העשיר ביותר בחומצות שומן מסוג אומגה 3, אשר תורמות להפחתת הסטרס ולתפקוד הקוגניטיבי שלנו), גבינות קשות (+קוטג' 9%) ויוגורט ביו (חיידקים פרו-ביוטיים משפיעים על תפקוד המוח שלנו ולכן יש להם חשיבות במצבי לחץ).

רבע ממנה ירקות שגדלים מעל האדמה (למשל כרוב, כרובית, ברוקולי, שעועית ירוקה, מלפפון ועגבניה, לתת עדיפות לירקות עליים (בשביל הדופמין שמרגיע אותנו, בשביל חומצה פולית שחשובה לתפקוד מערכת העצבים ובשביל אשלגן שמוריד לחץ דם שעולה בתקופה כזו של סטרס)

רבע ממנה לקינוח הארוחה:

פירות יער שמכילים אנתוציאננים החשובים לתפקוד המוח והלב

שוקולד מריר 85% ומעלה- מכיל פלבנואידים שמדכאים את הפעילות של הקורטיזול, הורמון הסטרס. כמו כן השוקולד מעלה את רמת האנדורפינים, הורמונים שמעלים את מצב הרוח. (טוב, לא קשה לנחש...).

או כתוספת לסלט- אבוקדו שעשיר באשלגן או גרעיני דלעת שעשירים במגנזיום, אשר תורם להרפיית שרירים ולהרגעה.

או כרוטב- עגבניות שמכילות גם הן אשלגן בכמות נדיבה ועל הדרך תהנו גם מהליקופן שמגן מפני סרטן הערמונית ומפני סרטן השד.

ותעשו גם מקום לנוזלים בצורה של מים, מרק, קפה (לא יותר מדי כי זה מגביר את הסטרס), תה קמומיל ותה ירוק וסודה. התייבשות עלולה לגרום לעליה ברמות הקורטיזול ולהחמיר את הסטרס, לכן הקפידו לשתות.

מים גם במקלחת - מקלחת חמה תעלה לכם את האוקסיטוצין, הורמון האהבה שמרגיע אותנו.

מים במקלחת גם יועילו. מקלחת קרה תעלה לכם את רמת האנדורפינים ותיתן לכם מוטיבציה לפעול.

פעילות גופנית היא הכיסוי לצלחת הזו. כל יום הפעילו את הגוף. כך ייטב לכם. אפילו 5 דקות של פעילות ישפרו את מצב הרוח, ירגיעו, ישפרו את הריכוז ואת התפקוד שלכם למשך שעות רבות. ממש בדומה לתרופות הרגעה. מה עדיף?

351 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page