top of page

גיוון לארוחות ערב

לכולנו יש לו"ז עמוס

דוגמא מהיום- יום שלי: קמה בשש, מכינה סלט למוטי בעלי, מגרדת זוקיני וחצי בצל, מתבלת, מוסיפה ביצה ואת העוף הטחון שהפשרתי אתמול (המשך יבוא…), יוצאת להליכה- טבילה, חוזרת, מתקלחת, שיחות טלפון (לא פותחת מחשב למרות שמרגישה צורך.. ), אוכלת מקושקשת שתחזיק אותי עד שאתפנה שוב, קופצת לרמת השרון לפגישה קצרה.

עוברת מקניון רמת אביב, מספיקה לקנות מתנה אחת מתוך שתיים ולא מספיקה לקנות מתנות לחג (אבל כן עושה סיבוב בשתי חנויות ומתגבש רעיון), עושה פס בסופר לקניית 2 מתוך 4 פריטים (פטרוזיליה לקציצות וביצים לבני הבית..)

יוצאת לרופא שיניים ברחובות, אין המון פקקים אבל הבולען שסגר נתיב אחד באיילון, גונב לי עוד 10 דקות מהלו"ז המתוכנן.

חוזרת שעה אחרי התכנון המקורי, נזכרת במה שמחכה לי במקרר, יוצרת קציצות ומכניסה לנינג׳ה גריל (מכשיר הצלה). בינתיים מכינה קפה לעוזרת ומארגנת לה ארוחת שאריות מהאורחים של אתמול. היא שואלת אם יבוא ה"דוג ווקר" אני עונה שהיום זאת אני. ״את לא עייפה?״ היא שואלת ואני לא מתעכבת על התשובה, ממשיכה בלו"ז- מורידה את ליאו הכלב, עולה, מתקלחת, יוצאת לפגוש חברה בים (לפני כן מבררת מתי אקבל את המאמר למאקו שאצטרך לאשר עד מחר). רבע לשש מקבלת שיחת טלפון על המאמר בכניסה לבניין (במעלית אין קליטה אז נאלצת לחכות עד שנסיים). עולה להתלבש ליוגה, אחרי היוגה אוכלת ואז עוברת על המאמר ולקינוח היום נוסעת לשדה התעופה להביא את ביתי הילה. הגעגוע גובר על העייפות.



מוכר לכם המירוץ? ברור שזו בחירה שלנו ובכל זאת בסוף יום שכזה מעטים האנשים שיעצרו רגע לחשוב מה כדאי להם להכין אז הנה כמה רעיונות שיקראו לכם מהמקרר:


1. פיצה טונה- תודה למיה ביתי שהכינה לנו באחד הערבים שהיוו סיום ללו"ז דומה. כף טחינה, 3 כפות גבינה לבנה (שדרוג של מיה), 2 ביצים וקופסה טונה בשמן זית מסוננת היטב- לערבב, לשטח על נייר אפיה, לאפות 10 דקות ב-180 מעלות. לצנן, למרוח רסק עגבניות ללא סוכר ולזרות גבינת מוצרלה/קשקבל. אפשר לקשט בזיתים/עגבניה/פטריות/בצל סגול- להחזיר לתנור ל-10 דקות נוספות. מושלם!

2. סלט טונה עם ביצים קשות- תכינו מראש. לאף אחד לא מתחשק לסנן את הטונה או לחכות עד

שהביצים תתבשלנה. אבל כשיש כבר מוכן, זה קופץ ישר לתוך הפה והגוף והנפש נרגעים. הוסיפו מעט מיונז, לימון, חרדל, סחוג וירק כמו מלפפון חמוץ ופלפל אדום, אפשר מעט בצל ירוק או סגול.

3. פיצה על מחבת/פיצה מוצרלה 4. סלט קיסר- שקית חסה שטופה, 100 גרם פרמז'ן פרוס דק, 100 גרם אנשובי, רוטב משמן זית, חרדל ולימון. 5. "חבילאפה" – הוסיפו כף גדושה של קמח שקדים לבלילה של 2 ביצים, אל תשכחו לתבל והכינו

כמו חביתה. צננו, הניחו פרוסת גבינה צהובה וגבינת שמנת או טחינה ונקניק איכותי (לא מעובד)

ומלפפון/ירק אחר. 6. סלט יווני (מלפפון, עגבניה, זיתים, רבע בצל סגול, 100 גרם פטה, ביצה קשה)- לשטח על צלחת הגשה טחינה גולמית, לתבל את הסלט בשמן זית ולימון ולהניח על הטחינה. אפשר לשים לחם קטוגני במצנם ולפזר מעל הסלט קרעים של לחם (כמו סלט פאטוש). 7. אם לא אכלתם בשרי הכי פשוט זה לעבוד עם בשר טחון- לתבל את הבשר במלח, פלפל, כמון ופפריקה, לטגן אותו בשמן זית, להוסיף עגבניות מרוסקות ולהביא לרתיחה, לטעום ולשפר תיבול. להגיש עם סקיני פסטה (כמו בולונז). 8. נינג'ה גריל הזכרנו? מאפשר להכין קבב/המבורגר ישר מההקפאה וכל מה שנותר הוא להכין סלט קצוץ ולהגיש אותו על טחינה (כמו היווני). 9. לשטח על צלחת עגולה גבינת לבנה, לצרוב על מחבת ארטישוק מצנצנת או תחתיות מהקפאה בשמן זית מלח ופלפל, לקצוץ דק רוקט ולתבל בשמן זית, לימון, מלח ופלפל. את הארטישוק החם להניח במרכז הצלחת ואת הרוקט מסביב. לפזר מעל 100 גרם גבינת פטה (או 50 גרם פטה ו-50 גרם פרמז'ן) וחופן אגוזי מלך. 10. פטריות מוקפצות במחבת עם חמאה או שמן זית ותבלינים+ 5 לביבות ירק או קציצות עוף/ בקר שהוכנו בשלבים כמתואר למעלה.

*ארוחת ערב חלבונית היא חצי מהפתרון לנשנוש בלילה.


בהצלחה !



1,109 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

コメント


bottom of page