top of page

למה שווה לנו לרדת במשקל ?!

ירידה במשקל משפרת את איכות החיים ללא ספק.

שינויים בהרגשה, בבריאות המנטלית ובחיים בכלל צפויים להתרחש.

אם אתם מתכננים לרדת במשקל, או להמשיך לרדת במשקל, חשוב שתדעו למה לצפות:



שינה

עודף משקל קשור עם הפרעות שינה כמו למשל דום נשימה. ירידה במשקל משפרת את איכות השינה ויחד אתה גם את תחושות האנרגיה והערנות במהלך היום.


מצב רוח

משקל בריא ומצב רוח טוב קשורים זה בזה. מחקר על מבוגרים עם השמנה הראה שיפור בתחושות המתח, הכעס, הדיכאון והעייפות בתגובה לירידה במשקל כבר לאחר 3 חודשים.


חוש הטעם

עודף משקל משפיע על חוש הטעם שלנו. משערים שיש פגיעה מסוימת בבלוטות הטעם.

מחקרים על אנשים שירדו במשקל, במיוחד לאחר ניתוחים בריאטריים, הראו שינוי בתחושות הטעם ובהעדפות המזון. דבר העשוי לסייע בהמשך הירידה במשקל ובשימור ההישגים.


תפקוד המוח

מחקר על 20 נשים עם עודף משקל הראה שיפור במבחני הזיכרון שלהן לאחר ירידה במשקל. מחקרים נוספים מצביעים על קשר בין השמנה לבעיות זיכרון, חשיבה ותפקוד כללי של המוח.


סיכון לחלות

ירידה במשקל משפיעה לטובה על לחץ הדם ועל שומני הדם ומפחיתה את הסיכון ללקות בסוכרת, מחלות לב, שבץ מוחי, מחלות מפרקים וכיס מרה.


סרטן

ירידה במשקל מפחיתה סיכון לסרטן השד, הרחם, המעי, הערמונית וסוגי סרטן נוספים. משקל תקין משפר גם את סיכויי ההחלמה מסרטן.


עודפי עור

בעקבות ירידה גדולה במשקל יתכן ויוצרו עודפי עור באזורים שונים בגוף כמו בטן, ירכיים, זרועות ועוד. כדאי להתייעץ עם רופא עור ולבדוק אפשרות להסרתם בניתוח. כן, יש גם חסרונות...


חילוף חומרים

בדיאטות רגילות הפחתה בכמות הקלוריות פוגעת בקצב חילוף החומרים, דבר המקשה על המשך הירידה במשקל. אחד היתרונות בדיאטה קטוגנית הוא שהיא יוצרת שינויים הורמונליים שמונעים את הירידה בחילוף החומרים ואף גורמים לעליה מסויימת. לא אם הגזמתם בצימצום הקלוריות שאתם אוכלים. לכן חשוב לאכול כמות מספקת של חלבון וקלוריות, גם אם זה אומר להאט את קצב הירידה במשקל. לפעילות גופנית אירובית ואימוני כוח יש חשיבות גדולה כאן.


שעון ביולוגי

שינויים בזמני האכילה שלכם עשויים להשפיע על השעון הביולוגי שמפקח על זמני השינה והערות. זמני האכילה חשובים גם בהיבט של ירידה במשקל.


טמפרטורת גוף

משקל עודף קשור עם טמפרטורת גוף גבוהה יותר. ירידה במשקל עשויה לגרום לירידה בטמפרטורת הגוף. אתם עשויים להרגיש רעננים יותר ולסבול פחות מהקיץ הלוהט שצפוי לנו.


200 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page