top of page

להאיר את הדרך לחיים בריאים. איך לאכול את הלביבה ולהשאיר אותה שלמה.


בחג שכולו ניסים, יתכן שהמחשבות נודדות יותר לכיוון החזרת החטופים במעין מבצע מושלם ללא פגע ולסיום הלחימה. זו בדיוק הסיבה שכדאי לרגע לעצור ולסדר את המחשבות, כדי לא להזניח את התזונה שלנו, את הגוף שלנו. כי נפש בריאה חייבת גוף בריא שיכיל אותה.


קבלו מספר המלצות לחג שאולי יותר מכל שנה חשוב שנהיה בו יחד, חזקים ואיתנים. חזקים גם מול אתגרים תזונתיים. כי זה לא פחות חשוב.


שמן זית הוא הבחירה המועדפת לטיגון לביבות

שמן סויה, תירס, קנולה, חמניות, חריע, הם שמנים שמכילים חומצות שומן מסוג אומגה 6. אלו נוטות להתחמצן, לעודד תהליכי דלקת וחמצון בגוף ולהחמיר את העמידות לאינסולין.

תהליך הזיכוך שלהם נעשה באמצעות "הקסאן" - חומר שמיוצר מבנזן (נפט) ומשמש בתעשייה להפרדת השמן משאר מרכיביו. מחקרים מצביעים על קשר בין צריכת הקסאן לבין מחלות מעיים ואף למחלות סרטניות. שמן זית לעומת זאת, עובר כבישה קרה המשמרת את הערכים התזונתיים שלו, כך גם שמן אבוקדו. יתרון נוסף לשמן הזית והאבוקדו הוא שהם מכילים נוגדי חמצון, אשר בזכותם נשמרים הערכים התזונתיים גם לאחר הטיגון.

קולרבי במקום תפוחי אדמה אפויים

הקולרבי מכיל כשליש מכמות הפחמימות והקלוריות, פי שניים סיבים ופי 3 סידן מאשר תפוח האדמה (6 לעומת 20, 27 לעומת 86, 3.6 לעומת 1.8 ו- 24 לעומת 8 בהתאמה) והוא מהווה מקור מצוין לחומצה פולית אשר חשובה למערכת הדם ולמניעת מומים במערכת העצבים של עוברים. קולרבי "מתנהג" מושלם באפייה. אחרי שתנסו תגלו שאף טעים יותר מתפוח האדמה (שמן זית, מלח, פלפל ולאפות כעשרים דקות- חצי שעה, אפשר לאחר 10 דקות לפזר גבינת מוצרלה מגורדת ולהחזיר לתנור).

לביבות ברוקולי במקום תפוחי אדמה

ברוקולי מכיל כשליש מכמות הפחמימות, פי שניים ברזל וסידן ופי 12! ויטמין סי בהשוואה לתפוח האדמה (6 לעומת 20, 0.7 לעומת 0.3, 47 לעומת 24 ו-89 לעומת 7.4).

על הברוקולי כתבתי יותר ממאמר אחד. רק אזכיר במשפט את הלוטאין שבו אשר מגן על העיניים שלנו ואת הסולפורפאן, נוגד חמצון אשר נמצא כמדכא התפתחות תאים סרטניים במחקרי מעבדה.

הלביבות יכולות להוות בסיס מושלם לארוחה קלה, טעימה ומלאת חלבון. 5 לביבות עם גביע שמנת חמוצה ועגבניה מרוסקת מתאים לכם? או לחילופין יוגורט מועשר בחלבון עם 3 לביבות ואנטיפסטי ואפשר גם סלט יווני (עם גבינת פטה וביצה קשה) + שתי לביבות עם ממרח אבוקדו או טחינה. ממש חגיגה של טעמים.

  • קלוריות ריקות (לא תמצאו בה סיבים, לא נוגדי חמצון, לא ויטמינים ולא מינרלים)

  • סופחות את השמן המזוכך

  • הקמח בהן מתפרק כבר בלשון לסוכר ומקפיץ את הסוכר בדם

  • ירידת הסוכר שבאה בעקבות העלייה החדה גורמת לנו להרגיש עייפות, חוסר שקט, חוסר ריכוז, כמיהה לעוד פחמימות ואף לחרדה

  • לא משרתות את המטרות של אף אחד מאיתנו מצעיר ועד קשיש, מבריא ועד מאותגר בריאותית וכן, הן מאוד מפתות. כדאי לכם להימנע מלקנות אותן. כי בבית הפיתוי עוד יותר גדול.

זזים

זה לא באמת שפעילות גופנית תשרוף לנו את הסופגניה, אבל מי ששומר על שיגרת פעילות מגביר את הסיכוי שלו לאכילה מודעת. היו פעילים לא רק לכבוד חנוכה, תמיד, כחלק קבוע מניהול אורח חיים בריא. ישנם מחקרים שמראים שאפילו דקה של פעילות קשורה עם מניעת מחלות. פעילות גופנית תורמת לשמור על רמות סוכר בטווח הרצוי והיא שומרת על בריאות פיזית, מנטלית ונפשית. ממש תרופה אחת לכל המחלות. ויש זמינות נפלאה למגוון סוגי הפעילות. רק לא לשבת על כורסא מול הטלויזיה. החשיפה הממושכת לחדשות היא נזק מצטבר (נכון, קשה להפסיק לשמוע את הסיפורים, תעשו הפסקה יזומה. הכתבות שצפיתן בהן בבוקר משודרות שוב בערב).

לסיכום

אפשר ורצוי לחגוג את חג הניסים למרות הקשיים והלב הדואב. להיות ביחד עם האהובים שלנו וגם לדאוג לתפריט מזין ובריא, לשמור על תנועתיות זה אפשרי וזה בריא.





85 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page