top of page

איך רמות הסוכר בדם משפיעות על הגוף שלנו

  • צמא

  • השתנה מרובה

  • עייפות

  • יובש בפה

כל אלו סימנים לחוסר איזון ברמות הסוכר ולעיתים מובילים לאבחנת סוכרת חדשה. סוכר משפיע על תפקוד כל האיברים שלנו. גלו אילו תופעות נוספות קשורות עם רמות סוכר גבוהות (או נמוכות).

רמות גבוהות של סוכר

השתנה מרובה- הכליות צריכות לעבוד קשה כדי להיפטר מעודפי הסוכר. יחד עם הסוכר מופרשים נוזלים שהגוף צריך.

תחושת צמא- המים שמופרשים בשתן נחוצים ליצירת אנרגיה, להעברת חומרי מזון ולסילוק פסולת וכשיש איבוד מים בשתן, המוח מגביר את תחושת הצמא.

יובש בפה- כשמאבדים נוזלים הפה מתייבש. ירידה בכמויות הרוק וריכוז גבוה של סוכר בו, מעלים את הסיכון לזיהומים. תיתכן נפיחות בחניכיים וכתמים לבנים על הלשון ובחלק הפנימי של הלחיים. שתיית מים ולעיסת מסטיק ללא סוכר עשויות לעזור.

בעיות עור- המים שמופרשים מהגוף נלקחים גם מהעור. דבר העלול לגרום ליובש, גרד ועור שבור בעיקר ברגליים, במרפקים ובידיים.

בעיות ראיה- עדשות העיניים עלולות לאבד נוזלים, מה שמקשה על מיקוד הראיה. רמות גבוהות של סוכר עלולות לפגוע בכלי הדם בחלק האחורי של העין (רטינה). מה שיפגע בראיה ואף עלול לגרום לעיוורון, אם המצב נמשך ללא טיפול.

עייפות- כשיש סוכרת לא מאוזנת, הגוף הופך להיות עמיד לאינסולין. אותו הורמון שמכניס אנרגיה (סוכר) לתאים. חוסר באנרגיה יגרום לעייפות.

בעיות עיכול- רמות סוכר גבוהות בטווח הארוך עלולות לגרום לנזק עצבי. כשעצב הוואגוס נפגע נפגעת הובלת המזון בקיבה ובמעי. הדבר גורם לאובדן תאבון ולירידה במשקל. יתכנו צרבת, הקאות ועצירות חמורה.


רמות סוכר נמוכות

עייפות- אם אתם מטופלים באינסולין, מינון יתר שלו עלול לגרום לירידת סוכר- היפוגליקמיה. הסימן הנפוץ לירידת סוכר הוא עייפות. ישנן תרופות הגורמות להפרשת אינסולין מהלבלב ומינון יתר שלהן או נטילתן ללא אוכל, עלול לגרום לירידת סוכר ולעייפות.

דופק מוגבר- ההורמונים שמופרשים כדי להעלות את הסוכר בחזרה עלולים להעלות את הדופק ולגרום לא-ריתמיה -אי סדירות בדופק. תרגישו כאילו החסרתם פעימה ו/או דפיקות לב מהירות.

רעד- הגוף מפריש אדרנלין והורמונים נוספים במטרה להעלות את הסוכר בחזרה, אחת מתופעות הלוואי היא רעד (בידיים ובשאר חלקי הגוף).

הזעה- זה אולי אחד הסימנים הראשונים שתחושו כשהסוכר יורד. הסיבה היא הפרשת אותם הורמונים שמטרתם להעלות את הסוכר בחזרה.

רעב- רעב פתאומי וגדול, אפילו לאחר ארוחה מהווה סימן שיש בעיה במשק הסוכר בגוף. כשיש ירידה חדה בסוכר, לפעמים הגוף לא מצליח להתארגן מהר מספיק ולפרק את המזון לגלוקוז.

בחילה- שינוים חדים ברמות הסוכר (לשני הכיוונים) משפיע על מערכת העיכול שלנו ועלול לגרום לבחילות.

סחרחורות- מחסור בגלוקוז משפיע על תפקוד המוח. סחרחורות וגם חולשה וכאבי ראש יופיעו במקרה של ירידת סוכר.

בלבול- חוסר התמצאות במקום, חוסר יכולת לדבר והתנהגות מוזרה (לעיתים ללא מודעות לכך) ובמצב חמור אובדן הכרה. כל אלו הם סימנים להיפוגליקמיה בדרגות שונות.




169 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page