top of page

יום הסוכרת הבינלאומי




יום הסוכרת הבינלאומי בפתח. הנה 10 טיפים (וכמובן מתכון) שיהפכו אותה למתוקה ולא מדבש:

  1. מודעות. נכון, לפעמים הכחשה של מצב חדש, מסייעת לנו להתמודד עם העומס הרגשי. התעלמות מהמחלה משמע שאין בעיה ואפשר להמשיך כרגיל. למרות שלפעמים היא מתחילה כבר לתת את אותותיה. השתנה מרובה, צמא ורעב מוגברים, ירידה במשקל, עייפות- הגוף מאותת ואנו מנסים להתעלם, הכל כדי שלא לחוות כאב נפשי.

  2. בהמשך למודעות וליציאה ממצב של הכחשה, חשוב לדעת שככל שמטפלים בסוכרת מוקדם יותר, הסיכוי להגיע למצב של נסיגת המחלה באמצעות שינוי תזונה ואורח חיים, הוא גבוה יותר.

  3. חפשו מסגרת מתאימה, גם זה יהיה כרוך בהקדשת זמן ו/או כסף. מצאו דיאטן שיבנה לכם תוכנית תזונתית ושיעקוב אחר התקדמותכם, כנסו למסגרת של פעילות גופנית, טפלו בעצמכם.

  4. יצאתם לדרך? התוצאות לא תאחרנה לבוא (מדובר בימים). בדקו כעבור מספר ימים את רמות הסוכר, חזרו אל הרופא המטפל למעקב וקבלו פידבק על המאמץ שלכם.

  5. לא מתחשק לכם לדקור את עצמיכם? התחברו למד סוכר רציף. יש מרפאות בהן תוכלו לשתף את הנתונים שלכם עם הצוות ולצרף למדידות שאתם עושים הערות על האוכל ועל הפעילות שאתם עושים. כך במפגשים תוכלו להסיק מסקנות חשובות ולהתקדם בתהליך בצורה היעילה והמהירה ביותר.

  6. תשומת לב לכפות הרגליים שלכם. בסוכרת יש הפרעה בזרימת הדם לקצוות של הגוף, בעיקר אם היא לא מאוזנת. לכן, הקפידו על גרביים "נושמות", על היגיינת כף הרגל ואם מופיע פצע או חתך פנו לאחות. עשו בדיקה שגרתית בכל מקרה אחת לשנה במרפאה שלכם אצל האחות.

  7. בדיקות נוספות שחשוב לעשות כשיגרה מרגע האבחנה של הסוכרת – בדיקת נוירולוג, בדיקת עיניים, בדיקת לחץ דם, בדיקת שומני הדם ובדיקת תפקודי כליות. בסוכרת סוג 1 על צורותיה יש לשלול צליאק ותת פעילות של בלוטת התריס.

  8. אבחנה נכונה- בעבר הסוכרת סווגה לסוכרת סוג 1 ולסוכרת סוג 2. היום אנחנו יודעים שיש צורות נוספות למחלה. ההתייחסות בטיפול התרופתי והתזונתי תהיה בהתאם. האבחנה נעשית באמצעות בדיקות דם, התייעצו עם רופא המשפחה או עם האנדוקרינולוג.

  9. אתם מרגישים לא מספיק בקיאים בתחום התזונה? למדו את הנושא. שימוש באפליקציות ובאתרי אינטרנט יכול לעזור לכם לנהל את המחלה שלכם בצורה המיטבית. יש אפליקציות קלות לשימוש בהן ניתן לצלם או לרשום מה אכלתם, לדווח על רמות הסוכר שלכם ולציין הערות נוספות. היתרון באפליקציה שהמידע נשמר, ניתן לשתף אותו עם איש מקצוע או להציג אותו בפניו בפגישת המעקב. לפניכם קישור לאפליקציה קלה לשימוש- MySweetLog

  10. אתם מרגישים אבודים? אל תהיו בלחץ, כי הלחץ מעלה את רמות הסוכר דרך הפרשת הורמוני סטרס. חשוב שתקבלו תמיכה אצל בן משפחה או חבר, אבל לא רק. הטיפול הנפשי לא פחות חשוב מהטיפול התזונתי ומהפעילות הגופנית. צרו קשר עם פסיכולוג ולכו למספר מפגשים. טפלו בעצמיכם, כבר אמרנו?

לפניכם מתכון של לילך חקק. לילך, בת 47, אמא לשלושה ובעלת מאפיה בחולון. היא עברה לתזונה הקטוגנית* לפני 7 חודשים ומאז הקינוחים שלה (שהם טעימים ברמות) הפכו קטוגנים.

כמה כיף שלילך מוכנה לשתף אותנו באחד מהם. ניתן להזמין ממנה עוגות לכל אירוע ומארזי קינוחים אישיים

חטיף שוקולד

להמיס 50 גרם שוקולד 90%

להוסיף: 3 כפות חמאת בוטנים ללא סוכר, כף אריתריטול, 2 כפות קמח שקדים, 2 כפות קוקוס,

כף שמן קוקוס, כף אגוזי מלך, כף אגוזי פקאן קצוצים.

לערבב הכל.

להעביר לתבנית אינגלישקייק (עם נייר אפייה).

להקפיא כשעה.

להוציא ולחתוך.

בתאבון

10 מנות- 100 קלוריות, 2 גרם פחמימות, 1 גרם סיבים, 2.5 גרם חלבון, ו-9 גרם שומן למנ


*דיאטה קטוגנית היא השיטה בה' הידיעה לגרום לנסיגה של הסוכרת, לרדת מטיפול תרופתי ולנהל את המחלה ביד רמה.




348 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page