top of page

8 סיבות להתכווצויות שרירים



הן יכולות להופיע בכל מקום בגוף, בכל עת, גם מתוך שינה.

יש מספר סיבות להתכווצויות הלא רצוניות של השרירים שחשוב להכיר. את חלקן ניתן למנוע:

  1. מעט מדי מים- מתי הייתה הפעם האחרונה ששתית כוס מים? התכווצויות עשויות להיות הדרך של הגוף לאותת לנו שאנחנו ממיובשים. סימנים אחרים כוללים סחרחורת, כאבי ראש ועצירות. אז היצמדו לבקבוק מים וודאו שאתם שותים מספיק, במיוחד אם אתם שוהים בחוץ במזג אויר חם. צבע השתן יכול להיות הפידבק שלכם. אם הוא בהיר-שקוף סימן ששתיתם כמות מספקת. שתן צהוב מעיד על התייבשות.

  2. מזג אויר חם- הגוף מאבד נוזלים כשאר עובדים או מתאמנים בחוץ. השרירים שלנו זקוקים למים כדי לתפקד בצורה תקינה. כשמזג האוויר חם אנחנו מאבדים מינרלים בזיעה כמו נתרן, אשלגן וסידן שחשובים לתפקוד השריר.

  3. תרופות- סטטינים לטיפול בכולסטרול, משתנים לטיפול ביתר לחץ דם- שתי תרופות נפוצות שעלולות לגרום להתכווצויות.

  4. הפרעה בזרימת דם- אם ההתכווצויות מחמירות בהליכה, יתכן והשרירים לא מקבלים מספיק דם. התופעה שכיחה בגיל המבוגר ובאנשים לא פעילים. מצב הנקרא claudication - היצרות העורקים והפרעה בזרימת דם ברגליים. חשוב לשוחח על כך עם הרופא המטפל משום שיש לכך קשר לתפקוד הלבבי.

  5. מחזור חודשי- חלק מהנשים סובלות מהתכווצויות במהלך המחזור החודשי. זה קורה מכיוון שגוף האישה מפריש הורמונים מסוימים שגורמים לשרירים ברחם להתכווץ. זה עוזר לדחוף דם ורקמות שאמורים לעזוב את הגוף, אבל זה יכול גם לגרום להתכווצויות. משככי כאבים ללא מרשם בדרך כלל עוזרים, אם הבעיה חמורה כדאי להתייעץ עם גניקולוג.

  6. גדילה- ילדים לעיתים קרובות סובלים מהתכווצויות כשהם עוברים פרץ גדילה. אלה נקראים לפעמים "כאבי גדילה". הם עלולים להיגרם גם מפעילות רבה מדי, או שילדים עשויים להיות רגישים יותר לכאב. ההתכווצויות קורות לרוב ברגליים ויכולות אף להעיר את הילד משינה. אפשר לנסות למתוח את השריר או לשים כרית חימום על האזור לזמן קצר. אם הכאב לא משתפר, יש להיוועץ ברופא הילדים.

  7. פעילות גופנית- חשוב להישאר פעיל, אבל עצימות או תדירות גבוהות ממה שהגוף רגיל עלולות לגרום להתכווצויות. לכן חשוב לבצע פעילות מותאמת למצב הגופני ולחזק בהדרגה את השרירים מבלי לגרום לעייפות, להתכווצות חזקה או לפציעה. חימום לפני הפעילות ומתיחות לאחריה חשובים. אפשר גם להיעזר בכרית חימום או באמבט חם.

  8. תזונה קטוגנית- בעיקר בשלבי ההסתגלות, יש הפרשת נתרן בשתן ובעקבותיו הגוף מפריש גם מגנזיום ואשלגן. הקפידו על שתייה, על צריכת מלח, על צריכת ירקות עליים ותיסוף של מגנזיום.

546 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page