top of page

תרופה חדשה טירזפטייד

תרופה חדשה לאיזון סוכרת אושרה לשימוש ע"י ה- FDA האמריקאי. טירזפטייד או בשמה המסחרי מונג'רו Mounjaro ניתנת בזריקה אחת לשבוע והיא המקבילה לאוזמפיק הקיימת בארץ.



במחקר אשר תוצאותיו פורסמו בחודש שעבר, נמצא כי טירזפטייד גרמה לירידה של 18% ממשקל הגוף בממוצע. למרות היעילות המרשימה שלה בירידה במשקל היא ניתנת רק לחולי סוכרת. ועדיין לא הגיעה לישראל.

מחקר ה-SURPASS שתוצאותיו פורסמו בעיתון המדעי The New England Journal of Medicine בדק את יעילות ובטיחות הטירזפטייד בהשוואה לאוזמפיק בקרב כ-1900 חולי סוכרת סוג 2 לא מאוזנים.

המשתתפים חולקו לארבע קבוצות: שלוש קבוצות קיבלו טירזפטייד בשלושה מינונים (5 מ"ג, 10 מ"ג ו- 15 מ"ג). הקבוצה הרביעית קיבלה אוזמפיק במינון 1 מ"ג למשך 40 שבועות.


תוצאות המחקר הראו כי בכל מינוני הנטילה של טירזפטייד, הירידה במשקל ובמדד ה- A1C הייתה גדולה יותר בהשוואה לאוזמפיק: המשתתפים שקיבלו 5 מ"ג הפחיתו 7.8 ק"ג בממוצע ממשקלם, המשתתפים שקיבלו 10 מ"ג ירדו 3.10 ק"ג ממשקלם, והמשתתפים שקיבלו 15 מ"ג הפחיתו 12.5 ק"ג ממשקלם. לעומתם, המשתתפים שקיבלו אוזמפיק ירדו 6.2 ק"ג ממשקלם.


לגבי ההפחתה ב- A1C: מינון של 5 מ"ג טירזפטייד הוביל לירידה של 2.09%, מינון של 10 מ"ג טירזפטייד הוביל לירידה של 2.37% ומינון של 15 מ"ג טירזפטייד הוביל לירידה של 2.46%. לעומת זאת, אוזמפיק תרמה לירידה של 1.86% ב- A1C.

בנוסף, לכל מינוני הנטילה של טירזפטייד הייתה השפעה מיטיבה על רמות שומני הדם.


מרבית תופעות הלוואי השכיחות היו קלות (בחילות, שלשולים והקאות) והופיעו בשיעורים גבוהים יותר בקרב מקבלי אוזמפיק. כמו כן, המשתתפים לא חוו אירועים של היפוגליקמיה חמורה (סוכר נמוך מ- 54 מ"ג/דצ"ל) במהלך המחקר.


מתי היא תגיע לישראל והאם היא תעשה כאן גלים כפי שעושה האוזמפיק? זה ייקח מעל לשנה. נמתין בסבלנות ובינתיים נזכור מהו כוחה של התזונה וכמה חשוב המעקב התזונתי ובמקרה של סוכרת המטופלת תרופתית, מעקב רב מקצועי בפיקוח רופא.


החוקרים מציינים כי הצלחת הטיפול קשורה בקשר ישיר לפיקוח, לליווי ולמעקב הקבוע של רופא המתמקצע בתחום השמנת יתר, אשר יכול לסייע למנוע או להפחית משמעותית את תופעות הלוואי במהלך הטיפול, תוך מעורבות מלאה והתאמה דינמית בזמן אמת של הטיפול התרופתי.

מצטרפת להמלצה הזו ומעידה על כך שאצלנו במרכז מקור הידע וההדרכה המדויקת נמצא אצל שתי אחיות מדהימות. תמר ארזי ושלומית פלאוט שמסבירות לכל מטופל על אופן ההזרקה, על קצב העלאת המינון תוך התייעצות עם הרופאים המטפלים. מי שפועל לפי ההמלצות שלנו זוכה להנות מהתרופה (אוזמפיק היום ובהמשך טירזפטייד) במינימום תופעות לוואי.

וכמובן שלתזונה חשיבות עליונה בהתמודדות עם איזון הסוכרת, עם ירידה במשקל ועם התאמה לשינויים בתיאבון וביכולת של המטופלים להיות במצב תזונתי אופטימלי ולרדת במשקל בצורה בטוחה, תוך שימור המצב התזונתי ומסת השריר.


תזונה קטוגנית עשויה להביא לנסיגה של הסוכרת ושווה לנסות אותה למשך 6 חודשים ואולי להימנע מטיפול תרופתי. זה תלוי מתי מגיעים לטיפול The sooner the better.


980 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page