top of page

ג'לטין

יש לכם נשירת שיער? כאבי מפרקים? רוצים לשפר את מראה העור או בריאות הציפורניים שלכם?

יכול להיות שהפתרון שלכם נמצא ממש מתחת לאף.

הוא אולי לא המאכל הלאומי (מה לעשות, לא כולם מתחברים למרקם שלו). אבל, הוא זמין, זול ופשוט לשימוש. זה הזמן להוסיף אותו לרשימת הקניות שלכם-ג'לטין טהור. (ללא תוספת צבעי מאכל או סוכר).



ג'לטין הוא קולגן העשוי מחלבון טהור ומופק מבעלי חיים כמו דגים, עופות ובשר. הוא מכיל 18 חומצות אמינו, 9 מתוכן הן חיוניות (הגוף אינו יכול ליצרן בעצמו). הוא לא מכיל את חומצת האמינו החיונית טריפטופן.

בישראל ג'לטין שיוצר מעצמות בהמות (גם בהמות לא כשרות) מקבל הכשר "פרווה", מכיוון שהוא בחזקת "בטל בשישים" ולא נחשב לבשרי.

בשנת 2000 הוא אושר לשימוש באירופה וב-2003 ה-FDA האמריקאי אישר אותו כ- GRAS (Generally Regarded As Safe).

סימונו בתעשיית המזון הוא E441.

מחקרים רבים נעשו על השפעת צריכת ג'לטין על תהליכים בגוף כמו זרימת דם, תהליכי דלקת וחמצון ועל הקשר שלו לבריאות השיער והגוף.

בשנת 1998 ד"ר מורגנטי פרסם מחקר על 48 משתתפים שסבלו מנשירת שיער וקיבלו תוסף ג'לטין. תוצאות המחקר הראו שהייתה עלייה של 20%–30% בהתעבות השיער ושל 17%–27% במספר השערות בקבוצה שנטלה ג'לטין ושמפו שהכיל תמצית דקל ננסי, לעומת הקבוצה שהשתמשה רק בשמפו . בקבוצת הטיפול המשולב דרך הפה ובצורת שמפו הייתה גם עלייה של 50% בצמיחת השיער, וירידה משמעותית בכמות הרדיקלים החופשיים שנמצאו בבדיקות דם.


מינונים מוצעים לטיפול בנשירת שיער

בשנת 2010 ד"ר זאב פם, רופא עור, הציג בכנס הראשון על מחקרים בשיער של אגודת רופאי העור הישראלית בטכניון בחיפה את הניסיון הקליני שלו בשימוש בג'לטין דרך הפה במינונים נמוכים. לנשירה עונתית בנשים מומלץ מתן ג'לטין בבליעה למשך 3-6 חודשים במינון 1.5-3.5 גרם ג'לטין ליום, ולנשירת שיער גנטית בגברים מומלץ מתן ג'לטין בבליעה למשך כ-12 חודשים לפחות במינון 1.5–3.5 גרם ליום.

לדבריו של ד"ר זאב פם כ-60% מהמטופלים, גברים ונשים, שהתמידו בטיפול לאורך זמן, דיווחו על צמיחת שיער מוגברת ועל התעבות השיער. בנשים התוצאות ניכרות מהר יותר כיוון ששיערן דק יותר.

בנובמבר 2012 הרצה ד"ר זאב פם בכנס לחקר השיער בארה"ב על ניסיונו בטיפול בג'לטין לנשירת שיער במשך 19 שנה.


שימושים נוספים ל ג'לטין ברפואה

1. להגנה על העור

2. לטיפול במחלות ציפורניים


3. לטיפול במחלות העצם וכאבי פרקים.

לסיכום

רופאי עור בכמה מדינות בעולם בדקו וחקרו שנים רבות את נושא הטיפול בג'לטין בבליעה, ופרסמו מחקרים בנושא. הטיפול בג'לטין נותן לשיער, לציפורניים ולעור מראה בריא. הוא אינו מכיל גלוטן, נחשב לפרווה ובעל ערך קלורי נמוך. הטיפול בו אינו דורש מרשם רפואי, והוא נחשב בטוח לשימוש.


בכל שקית ג'לטין יש 14 גרם מהחומר החשוב הזה. הוא זול לאין ערוך מתוסף הקלוגן שהפך מאוד פופולרי לאחרונה. למי שמתקשה בשתייה יכול להחשיב את הג'לטין כנוזל. למי שמנסה להתגבר על "שעות קשות" או צורך במתוק הנה רעיון יצירתי :



סוכריות ג'לי של תמי

להמיס 2 שקיות תה צמחים בטעם דובדבן (או טעם שאתם אוהבים) ב-250 מ"ל מים רותחים. להמתין 3 דקות, להוציא את התמציות, להוסיף המתקה אם רוצים ו-5-6 כפיות ג'לטין. לערבב היטב, להעביר לתבניות להכנת שוקולד ולקרר כשעה


12,280 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

במבה!

bottom of page