top of page

להכין לך מרק?

נכון שכן? אצלי תמיד מרק, בכל עונה בשנה, ובמיוחד מאז שאני קטוגנית.

אז למי שאצלו עונת המרקים כבר החלה וגם למי מכם שמחכים ורוצים לתכנן מראש לפניכם מצעד המרקים הכי מומלצים לקטוגני המסור.

ולמה מרק לקטוגני זה ממש ממש חשוב?

כי קטוגני מתחיל "סובל" בתחילת התהליך (על פי רוב בשבועיים הראשונים, לעיתים עד חודש) מאובדן של מינרלים. זה מתחיל מאיבוד נתרן בשתן ועימו נוזלים ואם אנחנו לא מקפידים על אכילת מלח (ועדיף שתיית מלח בצורה של מרק), מתחיל איבוד של מגנזיום ושל אשלגן. אותם גם ניתן להחזיר דרך שתיית מרקים למיניהם. אז איזה מרק כדאי לרוץ ולהכין?

והזוכה הוא....

מרק מציר עצמות – ניתן להכינו (לחצו), לקנות אותו או להזמין אותו מאתרים כמו I herb.

אילו מרקים נוספים רלוונטיים לנו הקטוגנים והאם מרק ירקות זה in או out ? או האם נגזר על צמחונים קטוגנים לוותר על מרק ירקות? תלוי איזה.

מכל מקום תגידו יפה שלום למרק עדשים, מרק שעועית ומרק אפונה. הם לא מתאימים לקטוגנים. נכון, קטניות נחשבות למזון בריא, אבל מי שרוצה להיות קטוגני "אסלי" יצטרך לוותר עליהן במרקי החורף ובכלל. (לפחות עד השגת היעד המשקלי והבריאותי).


לפניכם רשימת מרקים וכמה הם "עולים" לנו בפחמימות


זכרו כי מרק סה"כ תורם לשובע ואם יש בו חלבון כמו עוף או בשר הוא יכול להוות ארוחה בפני עצמה ואין יותר פשוט מלחמם קערית (או 2)- 0 מאמץ מה שנקרא. ואם זה מרק ירקות ניתן לאכול אחריו מנת עוף, בשר או דג שתספק לכם 0 פחמימות. כך שההשקעה במרק שווה. ממש פשוט. וקבלו טיפ מאסנת, הכינו שני סירי מרק, כך תוכלו לחלק למנות ולהקפיא. תכנון זה שם המשחק.


* מרק ברוקולי טבעוני, זה אולי המרק הכי פחמימתי ברשימה, אבל הוא טעים ומשביע בזכות השומנים שמוסיפים לו. לקחת בחשבון שניתן לצרף לו 150 גרם טופו- ניתן להקפיץ במחבת וכך להגיע ל-10 גרם פחמימות לארוחה. מי שלא טבעוני כמובן יכול לצרף למרק 3 ביצי עין או סלט ירוק עם קופסה טונה או 200-250 גרם סטיק אנטריקוט. 10 גרם פחמימות לארוחה זה המקסימום שלא יגרום לכם לעליית סוכר או לתחושת רעב תוך זמן קצר.

1,530 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page