top of page

כל האמת על ויטמין די ויתרונותיו




  1. דיכאון- מומחים לא בטוחים אם מחסור בוויטמין D גורם לדיכאון או להיפך, אך מחקרים מראים קשר בין השניים. מחקרים עכשוויים בודקים האם העלאת רמות ויטמין D בדם תסייע לשפר את מצב הרוח.

  2. שפעת- ברור שוויטמין D חשוב למערכת חיסון בריאה ולמלחמה בחיידקים ווירוסים. מחקר יפני מצא שנטילת טיפות ויטמין D בחורף, הפחיתה את שיעור השפעת בקרב תלמידי בית ספר.

  3. מחקרים מראים שוויטמין D עשוי לסייע בהקטנת הסיכון לחלות ב-MS. מחלה אוטואימונית שבה הגוף תוקף את מערכת החיסון שלו. ויטמין D יכול גם לעזור להאטת המחלה ולהקלה בתסמיניה.

  4. לב- עדיין אין מחקר שהוכיח באופן וודאי שתיסוף ויטמין D מוריד את הסיכון להתקף לב או שבץ מוחי. חוקרים בודקים את ההשערה שהוויטמין עשוי למנוע אי ספיקת לב.

  5. סרטן- ויטמין D עשוי להפחית סיכון למספר סוגי סרטן כמו מעי גס, שד וערמונית. מחקר קליני מצא הפחתה של 23% בסיכון לסרטן בקרב אפריקאים שנטלו תוסף ויטמין D.

  6. עצם- רמות תקינות של ויטמין D מאטות את תהליך איבוד מסת העצם ומונעות אוסטיאופורוזיס ושברים. ויטמין D מסייע בטיפול באוסטיאו-מלציה- מחלה שבה העצמות שבירות, מדולדלות וכואבות.

  7. משקל-נמצא שנטילת ויטמין D וסידן מסייעת בשליטה על התיאבון. כ-4 מתוך 10 אנשים סובלים ממחסור בוויטמין D. הסיבות יכולות להיות צריכה לא מספקת, מחלה שפוגעת בספיגה או חוסר חשיפה לשמש.


כף שמן כבד דגים מספקת 1360 יחידות בינלאומיות של ויטמין D. מקורות טובים אחרים למי שהשמן הזה לא ערב לחיכו הם: סלמון, דג חרב, טונה, סרדינים, יוגורט, כבד בקר, חלמון ביצה, חלב מועשר וחמאה.


חשוב להגן על העור מפני קרני השמש, אך הגוף שלנו זקוק לכמות מינימאלית של קרני שמש על מנת לייצר את הוויטמין. נסו לצאת לשמש ל- 15-20 דקות, 3 פעמים בשבוע (מי בא להליכה בים?).


גורמי סיכון לפגיעה בהפיכת ויטמין D לצורתו הפעילה בגוף:

📍גיל- מעל 50

📍עור כהה

📍עודף משקל, השמנה, ניתוח מעקף קיבה

📍מחלות מעי כמו קרוהן או צליאק

📍אשפוז

📍תרופות מסוימות כמו תרופות נגד אפילפסיה


177 צפיות0 תגובות

Comentarios


bottom of page